Home > B. Isu Nasional, E. Tektik kotor PRU > 20 Fakta Penipuan SPR, Konspirasi BN Dalam PRU 13

20 Fakta Penipuan SPR, Konspirasi BN Dalam PRU 13

dari FB https://www.facebook.com/PolitikKini?ref=stream

Ini yang tersurat

spr1

Ini yang tersirat

spr_love_umno
1- Kenderaan yang membawa peti undi tiba-tiba lari daripada jalan asal ke pusat pengumpulan undi. Menghilang. Kemudiannya muncul balik.

2- Tong peti undi ditukar di pertengahan jalan. Ada juga tong yang hilang.

3- Pada saat-saat akhir, tong yang hilang, tiba-tiba sampai di pusat penjumlahan undi.

4- Di saat kiraan undi yang menunjukkan PR sedang mendahului BN, tiba-tiba blackout.

5- Di saat-saat akhir, BN membantah pengiraan undi yang didahului PR menyebabkan undi terpaksa dikira semula.

6- Beberapa buah teksi berpenumpang daripada luar masuk ke tempat pengundian tanpa ada sebarang sekatan daripada polis sedangkan hanya kenderaan petugas & yang berkenaan dibenarkan masuk itupun sebelum pusat pengundian dibuka. Pengundi hantu?

7- Mat-mat Bangla yang tidak kenal siapakah PM Malaysia dibenarkan untuk mengundi. Polis biar je. Alasannya dia ada IC. Saya tanya anda jujur, anda boleh beza tak seorang bangla dengan seorang mamak? Tengok slang cakap pun dah tahu kan.

8- Orang yang sama mengundi lebih daripada satu pusat mengundi. Macamana tu?

9- Dakwat yang dikatakan kekal sehingga masa 5-6 hari boleh hilang dalam masa 5-6 minit.

10- Seorang yang masih belum mengundi tetapi bila tiba di pusat mengundi, dia direkodkan sudah mengundi. Siapa yang undi untuk dia?

11- Pengundi yang kurang upaya atau uzur, undi mereka dipangkah oleh petugas spr. Bila nak tengok apa yang dipangkahnya, petugas itu tidak membenarkan malah terus memasukkannya dalam peti undi. Mana hak sebagai seorang pengundi?

12- Pegawai SPR yang bertugas di pusat mengundi tidak mahu menandatangani Borang 14 walaupun sudah dikira jelas di pusat itu kemenangan berpihak kepada PR.

13- Di pusat penjumlahan undi, tong dibawa ke sana menaiki teksi ikut jalan belakang? Mana perginya kenderaan rasmi SPR? Kenapa jalan belakang?

14- Undi Awal disimpan di balai polis sebelum 5 Mei tanpa ada seorang pun wakil parti politik dibenarkan untuk mengawasinya?

15- Undi Pos semuanya berpihak kepada BN?

16- Pensel turut disediakan kepada pengundi ketika ingin memangkah? Kenapa tidak bagi hanya pen? Untuk memudahkan usaha memadamnya kah?

17- Sesetengah tempat undi rosak lebih tinggi, daripada undi majoriti. Kenapa?

18- Van berlogo BN masuk…

19. Kertas undi yg telah dipangkah dijumpai di kawasan perumahan (Trengganu)

20. Ada pihak mendakwa telah mengundi sebanyak 2 kali…

INI KALILAH..

  1. PR Budus
    May 14, 2013 at 3:54 am

    oi bodoh, dlm pada kamu duk pertikaikan proses pilihanraya tu, kenapa geng kamu duk sibuk raikan kemenangan di 3 buah negeri pulak?

    SPR yg sama declare kemenangan Pas di Kelantan, SPR yg sama declare kemenangan DAP di Penang dan SPR yg sama juga declare DAP, PKR dan PAS menang majoriti di Selangor.

    Belajar guna otak la bai, jgn duk ikut sangat Anwar Brohim yg kuat temberang tu.

  2. gantung sampai mati
    May 14, 2013 at 4:13 am

    KALAU SPR TIDAK TIPU!

    Mamak Kutty akan mati didalam penjara.
    Jibon & Rosy akan mati didalam penjara

    Ramai Menteri dan Ahli Kabinet turut serta masuk ke dalam PENJARA!
    Semua Ahli BN termasuk LING-lion Sick, Sam Value dan Lembu Shaz akan ke dalam.
    .
    2 anggota UTK akan digantung samapai MATI!
    Altantuya – akan hidup semula!

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: